Onderdeel deel:

De leeromgeving in de kleuterklas

download file

Periodeaanbod:

Kabouterfeest
                                                                       Een mogelijk aanbod voor
Taal Rekenen Leefomgeving Beweging Handvaardigheid Kunst Levenskunst

WANNEER VINDT DEZE PERIODE PLAATS?

WANNEER WORDT HET FEEST GEVIERD EN OP WELKE MANIER?

Jaarlijks terugkerende periode van 2 weken in de laatste twee weken voor de voorjaarsvakantie in februari .

Op de laatste vrijdag voor de voorjaarsvakantie wordt er in de onderbouw (klassen 1 t/m 6) carnaval gevierd. Voor kleuters vinden wij het carnavalsfeest minder geschikt en hebben er daarom voor gekozen om het feest wat kleiner meer voorspelbaar en overzichtelijker te houden. Er is gekozen voor een jaarlijks “kabouterfeest”. De kinderen mogen deze dag verkleed als kabouter naar school komen. De klas wordt op deze dag in kaboutersfeer versierd (bijv. een rode parasol met witte stippen als kabouterhuis)
Tijdens het vrije spel wordt er door beide kleuterjuffen een parcours door beide lokalen (een reis door het kabouterbos) uitgezet. De kinderen kunnen deze weg klimmend, glijdend, balancerend en kruipend volgen.
Er worden deze dag pannenkoeken gegeten.